Sparebank 1 - Det nytter å gi tilbakemelding!

(Skrevet av: Anne-Marthe Westgaard)

Som mangeårig kunde i Sparebank 1 var jeg svært tilfreds da jeg for en stund siden oppdaget at det igjen gikk an å betale regninger i mobilbanken. Det nytter altså å gi tilbakemelding.

I lang tid har undertegnede benyttet appen Mobilbank for iPhone. Plutselig var en knapp borte. Jeg kunne ikke lenger velge betaling med KID, eller betaling med melding. Knappen lot seg rett og slett ikke finne med VoiceOver. Ved å skru av VoiceOver, klarte jeg ofte å klikke riktig på skjermen og finne knappen, men dette var ingen optimal løsning.

En morgen da jeg sto i garderoben på SATS - frisk og opplagt etter dagens treningsøkt, gav en dame i banken seg til kjenne. Vi ble stående å prate mens vi ordnet oss, og kom innpå dette med tilgjengelighet til banktjenester. Temaet om mobilbanken ble nevnt. Ikke aner jeg om det var medvirkende, for jeg kontaktet også kundesenteret og gav min tilbakemelding. Samtidig sa jeg at jeg nå ble nødt til å betale alle mine regninger med min konto i Cultura Sparebank som fortsatt bruker koder på papir. De tok tydeligvis klagen min alvorlig, for plutselig en dag her i våres skulle jeg inn å sjekke noe, og da fant jeg ut at ting plutselig var endret.

I tillegg til at knappen KID og Melding nå lot seg finne med VoiceOver, gikk det også an å velge betalingsmåte uten problem! - Ved litt nærmere ettersyn viste det seg at også listen over betalingsmottagere lot seg aktivere, og også her kunne mottagere velges. Nye, snedige funksjoner var plutselig tilgjengelige, og jeg kunne igjen betale mine regninger i Sparebank 1 Mobilbank!